Alla inlägg den 17 maj 2015

Av pysseltina - 17 maj 2015 23:35

Ja då var det dags att visa några av de kort jag gjort. 

Jag har fått en hel del papper och dekorationer så jag kan inte göra två kort som ser likdana ut. Så varje kort jag gör är unikt. Roligt att tänka på när jag ger bort dem eller när någon köper några för att ge bort.

                                           

Håll till godo så hoppas jag att jag kommer skriva mer här, men allt hänger på hur jag kan få ner stressen i mitt liv. 


Av pysseltina - 17 maj 2015 22:50

Ja det var verkligen längesedan igen =(

Men jobbet tar ut sin fulla rätt på mig. Jobbar inom förskolan och nu på slutet av vårterminen är det ju fullt upp som vanligt. Tyvärr är jag en sådan person som tar på mig saker som jag ser måste bli gjorda när ingen annan säger att det tar jag. Kan väl kalla det ansvarsfull, men när man aldrig får avlastning blir det tungt. Det kan vara allt ifrån att något ska fyllas i ett dokument på datorn till att bilder ska skrivas ut och att dokumentationer ska göras klara. 

Inte för att jag klagar, jag älskar mitt jobb, men när man inte ser lika mellan kollegor blir arbetsfördelningen väldigt olika och olika betungande kan vi lugnt säga. 

Men jag har hittat ett sätt att koppla ner från mitt jobb så jag inte tänker på det hela tiden av mitt vakna tillstånd. Jag gör egna kort, gratulationskort med mera. Tycker som sagt om att vara kreativ, men när hjärnan inte vill koppla ner från jobbet måste jag hitta något att göra med händerna och har hittat korttillverkning. Är superkul tycker jag och jag tänker inte på jobbet när jag arbetar med det. Plus att jag också virkar lite fast det inte alltid blir så bra. Har dock hållt på med en Pippi-peruk till jobbet då Pippi Långstrump fyller 70 år i år. Vi tänkte ha ett litet Pippi-tema men vi får ta det till hösten då veckorna på denna vårtermin är fullbokade med annat. 


Ja jag tänkte börja visa lite av mina kort här på denna bloggen. Ja jag kallar ju mig Pysseltina och om det är pedagogiskt material eller korttillverkning eller virkning eller vad det nu kan bli så är det pyssel för mig. Jag ser det som något positivt och jag vill och behöver ha positiva saker omkring mig. 


Ha det bra!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards