Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

Sång om stor och liten

Av pysseltina - 12 januari 2014 21:33

Hej

Vill här visa er några figurer jag har när vi sjunger en sång om stor och liten.

 

Sångtexten kom jag över när jag var ute och surfade på nätet.

Den sjungs till melodin "Här sitter jag och ror":

Jag har en massa saker, i min påse/väska här
Den är stor, den är stor, och den är väldigt liten.
Stor bil - liten bil
Stor kloss - liten kloss
Stor hund - liten hund

Jag har stor och liten.


Som ni märker i texten så byter jag ut orden mot de djur jag har istället.

Djuren hittade jag på nätet och har sedan färglagt och laminerat för längre hållbarhet. Har mina djur i en liten plåtväska som jag fått när jag handlat.

Djur jag har är: hund, katt, kanin, hamster, sköldpadda, papegoja, guldfisk och mus.

Och vem vet vad mer som kommer ner i den väskan, den är alltid under uppdatering så att säga. Kommer jag över något som passar så utökas innehållet. Så är det ju med det mesta material man har.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av pysseltina - 17 maj 2015 23:35

Ja då var det dags att visa några av de kort jag gjort.  Jag har fått en hel del papper och dekorationer så jag kan inte göra två kort som ser likdana ut. Så varje kort jag gör är unikt. Roligt att tänka på när jag ger bort dem eller när någon köpe...

Av pysseltina - 17 maj 2015 22:50

Ja det var verkligen längesedan igen =( Men jobbet tar ut sin fulla rätt på mig. Jobbar inom förskolan och nu på slutet av vårterminen är det ju fullt upp som vanligt. Tyvärr är jag en sådan person som tar på mig saker som jag ser måste bli gjorda ...

Av pysseltina - 19 januari 2015 21:34


Längesen, ja det var det. Men så är det när livet rullar på.  Men jag har inte glömt.    Tänkte idag skriva lite om en aktivitet som man kan göra nu när det är vinter. Jag har gjort kort, men man kan absolut använda sig av tygbitar som man klip...

Av pysseltina - 9 augusti 2014 21:55

Hej Vill här visa er ett material, eller det kan väl göras till flera olika material, men jag använder mig utan att räkna på korten och att känna igen siffran. Här ser ni tre olika material, och det är ett havstema, ett insektstema och ett pirattem...

Av pysseltina - 9 augusti 2014 21:41

Hej igen Ja då var jag här igen, och nu med lite bilder på mina kort.  Dock har jag ingen bra kamera, så bilderna är lite suddiga tyärr. Det ni får se här är ett litet smakprov, och då menar jag litet. Har en hel ryggsäck full med kort som jag gj...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards